regnet det bara öser ner

20120830-192309.jpg

I dag har vi hämtat ut ett paket innehållandes subjekten på bilden ovan – regnställ, sydväst och stövlar. Allt från Didriksons! Mycket nöjd.

Det är ju svårt med allt det där, det är en riktig djungel. Vad ska man ha? Tunna regnkläder, fodrade regnkläder, skaljacka, skalbyxor, overall och fan och hans mosters kusin. Nu har han detta ovan plus varm overall plus fodrade regnbyxor plus fodrad regnjacka, så nu bör han klara sej.

Själv har jag ett par stövlar, men det är allt. Ehh, han får väl leka själv.

3 tankar om “regnet det bara öser ner

  1. Kan tipsa om ett toppenplagg från Ellos som jag haft till båda mina barn från tidig ålder upp till 5 år. Det är en fler efodrad galonoverall som kostar kring 400-500 ordinarie pris men Ellos är flitiga på att skicka rabattmail så den som jag väntar nu till dottern kostade 250 pix. Bara ett tips så…

  2. Visst är det svårt! Lägg till det min ångest över vilken size jag ska välja, jag får sån ångest att jag stänger ner sidan (med kläder) och går och lägger mig.
    Köpte gummistövlar igår, som bebisen HATAR, och när jag skulle betala fick jag frågan om jag hade några ”ordentliga vinterskor”. Va fan liksom. Tar det ALDRIG slut?!
    Superfint set iaf 🙂

Lämna en kommentar