denna smartphone-hets som råder

På sistone har vi kunnat läsa otaliga artiklar och varningar om vilja usla föräldrar vi är i dagens Sverige.

Jag orkar knappt argumentera gällande detta, men det här korta skrev jag i alla fall angående denna artikel (som var bra!) på Facebook tidigare i dag.

Jag använder min iPhone FÖR mycket, jag vet det. Men min iPhone är också en stor anledning till att jag kunde vara hemma nästan två år med Aston istället för att sätta honom på dagis när jag tyckte att han var för liten. Detta eftersom jag kan sköta i runda slängar 75% av mitt jobb som egenföretagare genom mobilen.

Hade jag varit en bättre förälder om jag istället gav Aston min odelade uppmärksamhet under ett år för att sedan sätta honom på dagis tidigare än önskat, medan jag kunde jobba vid en stationär dator? Vissa anser säkert det.

Inte jag.

Så tack, gode Steve Jobs, för iPhonen. Den har gett mig MER tid med mitt barn. Inte mindre.

20131031-163921.jpg

Nu myser vi in i det sista innan jag åker på träning och sen direkt till Göteborg. I morgon vankas Period 2 i PT-utbildningen. Vi startar med ett fetstort anatomiprov och jag är precis hur nervös som helst.

Wish me luck!

Lämna en kommentar