hundra möjligheter istället för en

20140426-104524.jpg

I går blev det lite shopping till Aston på lunchen! Jag sålde ju typ alla hans kläder på loppisen för två veckor sen, haha. Så nu behöver han nya. Större.

Som vanligt blev jag mest irriterad och ledsen över hur kläderna på barnavdelningarna är uppdelade, men jag orkar knappt skriva om det längre. Det blev i alla fall två plagg från tjejavdelningen (ni kan ju själva gissa vilka), eftersom det bara fanns mörka färger på pojk.

Expediten (kvinna i 50-60-årsåldern) tyckte att det var bra att jag påtalade detta med den otroliga skillnaden mellan tjej- och killkläder och hon höll med. Hon tyckte att jag skulle skriva och klaga till kundservice, på Facebook och dylikt. Bra med personal som fattar.

Astons favoriter ser ni nedan.

20140426-104848.jpg

Min härliga unge.

2 tankar om “hundra möjligheter istället för en

  1. Tror vi skulle kunna shoppa ihop, när Judit var liten gjorde jag precis tvärtom. Gick till pojkavdelningen för att slippa alla volanger hit och dit. Ville ju bara ha lite fina baskläder utan krås o volang och hjärtan överallt. Just nu ”letar” jag efter en rosa biltröja för det har jag fått för mig skulle va fint.
    Men du lyckades ju hitta lite iaf, och fin blev han Aston 🙂
    kram j.

  2. Ja, jag har en flicka på 8 och en på 3 och jag har handlat många gånger inne på pojkavdelning just för att alla rosetter och volanger står mig upp i halsen.
    Det jobbigaste är faktiskt att handla till 8-åringen nu, hon är så pass påverkad av alla andra omkring sig och hon har börjat kråma sig och vill ha just rosetter och volanger och jag skriker inombords.
    Sen gör det inte saken bättre att hon numera är så pass lång att jag måste handla på större avdelning..och kläder för större flickor..oh sweet Lord, det är inte kläder till barn, det är kläder till unga vuxna.
    Jag försöker i den mån jag kan att påverka men någonstans känner jag också att hon måste får bestämma själv med. Med min lilla kan jag än så länge bestämma helt själv.
    Det som är trist med pojkkläder dock är att det är nästan bara uteslutande grått/blått/grönt med vissa undantag av rött. Och bilar så långt ögat når.
    Jag gillar kläderna från polarn o pyret men de är alltför dyra för en lågavlönad arbetare som jag.
    Jag får spela på Lotto.

Lämna en kommentar